Urnik treningov
Torek od 17.15 do 18.45
Četrtek od 17.15 do 18.45
Športna dvorana Marof: Aneks C
Ples v paru
V kategorijo plesov v paru spadajo standardni in latinsko-ameriški plesi. Svoj zmagoviti pohod so začeli po letu 1920 v Angliji. Tam so prvič začeli z organiziranim razvojem in standardiziranjem plesnih korakov ter tekmovalnih pravil. Tehnika in osnove modernega športnega plesa so tako produkt dolgoletnega dela predvsem angleških strokovnjakov. Njihova šola plesa pa se je razširila po vsem svetu.
Standardni plesi
Standardni plesi se odlikujejo po eleganci, usklajenem gibanju partnerjev in občutku breztežnosti ter lahkotnega gibanja po plesišču. Izhodišče plesa je naravno gibanje telesa. Za izvedbo plesnih figur je potrebno veliko energije s čim manj vidnega napora. Standardni plesi se plešejo v zaprti drži. Značilno za njih je, da sta plesalec in plesalka v stalnem stiku, tesno drug ob drugem. Za standardne plese je značilno veliko premikanja po prostoru, in sicer po navidezni krožnici v nasprotni smeri urinega kazalca.
Latinsko-ameriški plesi
Latinsko-ameriški plesi predstavljajo skupno ime za plese, ki izhajajo iz dežel Latinske Amerike, zlasti Kube, Brazilije, Španije in Severne Amerike. Plesi so največkrat mešanica kultur afriških črncev, evropskih belih priseljencev in južnoameriških Indijancev. Latinsko-ameriški plesi se za razliko od standardnih plesov največkrat plešejo v odprti plesni drži, kar omogoča plesnemu paru več gibalnega in tudi izraznega potenciala. Po tehniki, temperamentu, karakterju in plesnem izrazu se latinsko-ameriški plesi med seboj močno razlikujejo. Koreografije tekmovalcev so sestavljene iz obratov, hitrih sprememb smeri in elementov ravnotežja v paru. Latinsko-ameriške plese se pleše na plesišču v vse smeri, velikokrat pa tudi na mestu. Od standardnih plesov se latinsko-ameriški plesi razlikujejo tudi po kroju oblek.
Med standardne plese uvrščamo:
Počasni ali angleški valček se je razvil iz dunajskega valčka. Posebno pribljubljen je bil v Ameriki in kasneje tudi v Angliji, kjer so ga (kot večino drugih plesov) strukturirali in mu določili tehnične in gibalne zakonitosti. Angleški valček se je prijel predvsem med angleškim plemstvom, kljub temu da je zaradi zaprte drže, ki je ponazarjala objem, dolgo časa veljal za nemoralnega.
Najbolj značilna glasbena karakteristika angleškega valčka je tričetrtinski takt. To pomeni, da ima en takt tri udarce. Gibanje angleškega valčka je izjemno poetično in elegantno, kar dosežemo s tekočim gibanjem skozi prostor, nagibanjem telesa levo in desno ter z močno poudarjenim spustom in dvigom.
Ples volta se je nato razvijal po svoje, moderna različica tega plesa pa se je pod imenom valček pojavila leta 1754 v Nemčiji. Višek svoje popularnosti je valček doživel na dunajskem dvoru, v njihovih velikih plesnih dvoranah. V 19. stoletju je bil ples že močno uveljavljen, dodatno pribljubljenost pa mu je prinesla lepa glasba Josefa in Johanna Straussa.
Dunajskemu valčku lahko rečemo tudi hitri valček, saj ima tempo kar okoli 180 udarcev na minuto. Zavoljo hitrosti in velikega premika po plesišču ima dunajski valček zelo omejen nabor figur, večji del časa sta to levi in desni obrat ter menjave.
Med latinsko-ameriške plese spadajo:
Cha cha cha odlikuje sproščenost, živahnost in ritmičnost. Ima poudarjen in odrezan (staccato) ritem, zato je zanj značilno direktno gibanje nog in bokov.
Rumba je najpočasnejši ples izmed vseh latinsko-ameriških plesov. Glasba je nežna in melodična. Rumbo se pleše v štiričetrtinskem taktu, poudarjen je prvi udarec. Najpogosteje se jo označuje kot romantičen, senzualen in zapeljiv ples. Gibalno jo najbolj zaznamuje t. i. »cuban motion« – ritmično rotiranje bokov v obliki osmice. V rumbi je poudarjeno predvsem gibanje bokov in rok.